شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

آخرین خطبه رسول الله صلی الله علیه و آله ۲

پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲ ب.ظ

و أقوام یقولون اقاویل الاخیار و یعملون عمل الجبابرة، فمن لقی الله و لیس فیه شیی‏ء من هذه الخصال و هو یقول: «لا اله الا الله» فله الجنة،

و افرادی گفتار نیکان را می گویند و کار های ستمگران را انجام می دهند. پس هرکس خدا را ملاقات کند -در حالی که در او چیزی از این خصلت ها نیست و لا اله الا الله می گویند - بهشت برای اوست.


 فان اخذ الدنیا و ترک الآخرة فله النار،

پس اگر فردی دنیا را بگیرد و آخرت را ترک کند  آتش برای اوست.


 و من تولی خصومة ظالم أو اعانه علیها نزل به ملک الموت بالبشری بلعنة الله و نار جهنم خالدا فیها و بئس المصیر، 

و هر کس دشمنی ستمگری را دوست بدارد یا آن ستمگر را در دشمنی اش یاری کند ملک الموت (عزرائیل) همراه وعده به لعنت الهی و آتش جهنم که جاودانه در آن است نازل می شود ، جهنم چه بد جایگاهی است.   


ومن خف لسلطان جابر فی حاجة کان قرینه فی النار، 

وو هرکس خودش را در مقابل پادشاه ستمگری   بخاطر نیازی کوچک کند ، در آتش در کنار و نزدیک آن ستمگر است 


من دل سلطانا علی الجور قرن مع هامان و کان هو و السلطان من أشد اهل النار عذابا، 

 و من عظّم صاحب دنیا و أحبّه لطمع دنیاه:هر کس پادشاهی را بر ستمی راهنمایی کند با هامان (وزیر فرعون) همسایه می شود و او و پادشاه از معذب ترین اهالی آتش است. 

سخط الله علیه 

و کان فی درجته مع قارون فی التابوت الاسفل من النار

و هرکس صاحب دنیا (ثروتمند) را بزرگ بشمارد و او را به خاطر دنیایش دوست بدارد،

خداوند بر او غضبناک گردد 

و  هم درجه ی سلطان همراه قارون در پست ترین درجه ی آتش شود.

و من بنی بیتا ریاءا او سمعة حمله یوم القیامة الی سبع أرضین ثم یطوقه نارا یوقد فی عنقه ثم یرمی به فی النار ، فقلنا: یا رسول الله کیف یبنی ریاءا و سمعة؟ قال: یبنی فضلا علی ما یکفیه او یبنی مباهاة


هر کس بنایی را به خاطر ریاء بنا کند ریاء وی را در روز قیامت به ۷ زمین می برد سپس وی به طوقی از آتش برافروخته  مزین می شود سپس به همراه طوق آتشین در آتش پرتاب می شود .

گفتیم : یا رسول الله چگونه بنایی ریایی می شود؟

پیامبر (ص) فرمودند: 

زیاده بر کفایت بنا کند یا بخاطر فخرفروشی بنا  کند. 


 و من ظلم اجیرا اجره ، احبط الله عمله و حرّم علیه ریح الجنة و ریحها یوجد من مسیرة خمسمائة عام

هر کس به حق الزحمه کارگری ظلم کند :

۱) خدا عملش را از بین می برد.

۲)بوی بهشت را بر او حرام می کند بویی که از مسیر پانصد سالی پیدا می شود.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۴
یس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی