شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


استکبار یک تعبیر قرآنی است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسان‌ها و ملّت‌های دیگر را دارد، در همه‌ی کارهای آن‌ها مداخله می‌کند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد می‌داند، حقّ تحمیل بر ملّت‌ها را برای خود قائل است ........

نقطه‌ی مقابل این جبهه‌ی ظالم و ستمگر، گروهی هستند که با استکبار مبارزه می‌کنند؛ مبارزه‌ی با استکبار یعنی چه؟ یعنی در درجه‌ی اوّل زیر بار این زورگویی نرفتن؛ ............

استکبارستیزی یعنی یک ملّتی زیر بار مداخله‌جویی و تحمیل قدرت استکبارگر یا انسان مستکبر یا دولت مستکبر نرود؛ این معنای استکبارستیزی است....

ملّت ایران در مقابل این استکباری که دولت ایالات متّحده داشت و دخالتی که می‌کرد و زورگوئیای که می‌کرد و تسلّطی که بر کشور عزیز ما در طول سال‌ها برای خود درست کرده بود، ایستاد. حکومت طاغوتی پادشاهی، یک حکومت وابسته‌ی به آمریکا بود بدون پشتوانه‌ی داخلی؛ با تکیه‌ی به آمریکا در ایران هر کاری می‌خواستند می‌کردند؛ به مردم ظلم می‌کردند، حقوق مردم را غصب می‌کردند، بین مردم تبعیض قائل می‌شدند، کشور را از رشد و ترقّی و توسعه‌ای که حقّ طبیعی و تاریخی آن بود باز داشته بودند، برای خاطر اینکه منافع آمریکا را در ایران تأمین کنند. ملّت ایران ایستاد، انقلاب کرد، بعد هم ریشه‌های مستکبرین را در کشور قطع کرد.........

هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّی آن کسانی که دوست آمریکا بودند. حالا در کشور ما دکتر مصدّق به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ برای اینکه بتواند خود را از زیر فشار انگلیس‌ها نجات بدهد، به آمریکایی‌ها متوسّل شد؛ آمریکایی‌ها به جای اینکه به دکتر مصدّق که به آن‌ها حسن ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیس‌ها همدست شدند، مأمور خودشان را فرستادند اینجا و کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند. مصدّق اعتماد کرد، کتکش را [هم] خورد؛ .........

بنابراین مسئله‌ی ستیزه‌ی با استکبار و روز ملّی استکبارستیزی یک مسئله‌ی اساسی است، یک مسئله‌ی برخاسته‌ی از تحلیل درست و حرف درست است.......

حتّی کسانی که با آمریکا میانه‌شان هم خوب بود و به آمریکا اعتماد کردند، ضربه‌اش را خوردند....

ملّت‌ها و حتّی دولت‌ها به آمریکا بی اعتمادند به خاطر همین رفتار و رویکردی که در سیاست آمریکایی‌ها هست. هرکسی اعتماد کرد به آمریکا، ضربه‌اش را خورد؛ لذا امروز در میان ملّت‌ها شاید بشود گفت منفورترین قدرت‌های دنیا آمریکا است.

بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۲/آبان/۹۲


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۵ ، ۰۷:۵۷
یس

پیامبر(ص) فرمودند: جبرئیل با هفتاد هزار ملک بعد از نماز ظهر بر من نازل شد و گفت ای محمّد، پروردگارت سلامت می رساند و دو هدیه برای تو فرستاده که قبل از تو برای هیچ پیامبری نفرستاده.
گفتم چیست آن دو هدیه؟
گفت: اوّل نماز وتر و شفع سه رکعت، دوّم نماز پنج عدد شبانه روز را به جماعت خواندن.
گفتم: برای امّت من چه ثوابی خواهد بود در جماعت؟
گفت: ای محمّد! اگر دو نفر باشند یک مأموم و دیگری امام جماعت، به هرکدام برای هر رکعت صد و پنجاه نماز داده می شود، و اگر سه نفر باشند به هرکدام بر هر رکعت ششصد نماز، و اگر چهار نفر باشند به هرکدام بر هر رکعت دو هزار و چهارصد. و اگر شش نفر باشند، به هرکدام برای هر رکعت چهار هزار و ششصد نماز دهده می شود، و اگر هفت نفر باشند به هر کدام برای هر رکعت نه هزار و ششصد نماز، و اگر هشت نفر باشند به هر کدام برای هر رکعت نوزده هزار و دویست نماز، و اگر نه نفر باشند به هر کدام برای هر نماز سی و شش هزار و چهارصد نماز، و اگر به ده نفر برسند برای هر کدام به هر رکعت هفتاد و دو هزار و هشتصد نماز ثواب داده می شود.
پس اگر ده نفر تجاوز نمود اگر تمام دریاهای زمین و آسمان مرکّب شوند و درخت ها قلم شوند و جنّ و انس با ملائکه نویسنده شوند قدرت نوشتن ثواب یک رکعت از این جماعت را نخواهند داشت.
و نیز جبرئیل گفت: ای محمّد! اگر مأموم تکبیرة الاحرام امام را درک کند بهتر است برای او از هفتاد هزار حجّ و عمره و هفتاد هزار مرتبه بهتر از دنیا و آنچه در دنیا خواهد بود، و اگر مأموم یک رکعت با امام درک کند بهتر است از صد هزار دینار که به فقرا صدقه بدهد، و اگر یک سجده با امام انجام دهد بهتر است از صد بنده که در راه خدا آزاد کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۴
یس

سالروز میلاد حضرت معصومه(ع) و امام رضا (ع) ملارک باد
امام جواد (ع) :
من زار عمتی بقم فله الجنة
هرکس عمه ام را در قم زیارت کند بهشت برای اوست .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۹
یس
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۵۴
یس

بسمه تعالی

سالروز میلاد امام زمان (عجل الله فرجه) به تاریخ هجری شمسی 12مرداد سال 248 هجری شمسی را بر دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) تبریک عرض می نماییم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۷
یس

بسم رب الخادمین
باتوجه به تقویم ، 12 مرداد سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری رؤسای دولت جمهور اسلامی ایران کشور عزیزمان کرنومتر دولت یازدهم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی به یک چهارم پایانی خود رسید.
مردم با تشکر از دولت تدبیر و امید بخاطر حل مشکلاتشان در دولت یازدهم چند پیشنهاد و توصیه دیگر به دولت مردان دولت یازهم دادند:
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۳۶
یس

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استانهای مختلف کشور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیتهای داخلی به عنوان تنها راه حل مشکلات مردم افزودند: بر جام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه بودن مذاکره با امریکایی ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی اعتمادی به وعده های امریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۴
یس
بسمه تعالی


استقبال از شهدای گلگون هشت سال دفاع مقدس امروز صبح با حضور دل سوختگان شهادت در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله مدنی تبریز انجام یافت.
7 گل باز گشته از سفر کربلا ، 5شهید گمنام و 2 شهید سلحشور به نام های جعفر سلیمانی و مرتضی اعلایی اسفنجانی ، آذربایجان سر ایران  را مزین به قدوم خود و منور به نور اهل بیت علیهم السلام کردند و یاد آور روز های سخت جنگ بر ضد باطل شدند .
در جوار شهداء :
دعای کمیل امشب در مسجد سالار شهیدان           
دعای ندبه در پارک مفاخر آذربایجان جنب مسجد طوبی
مراسم تشییع:
سالروز شهادت رییس مذهب شیعه امام جعفر صادق (علیه السلام) شنبه 9:30صبح میدان شهداء
مراسم تدفین:
پارک شمیم پایداری
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۵
یس

بسمه تعالی

« زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از خود شهادت نیست . »

همایش بزرگداشت شهدای حفاظت اطلاعات نیروی زمینی سپاه استان های آذربایجان شرقی ، اردبیل و زنجان به مورخه 95/5/5 ساعت 9:30 صبح در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۱
یس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۹
یس