شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

   وزیر کشور عراق با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت:  محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه‌ای بین ایران و عربستان برای کاهش تنش ها باشد. پیش از این نیز ملک سلمان این درخواست را  داده بود. من هم به آنها گفتم که شما باید با احترام و بهترین وجه با حجاج ایرانی رفتار کنید و اجازه دهید آنها وارد قبرستان بقیع شوند که طرف عربستانی هم وعده‌هایی در این زمینه دادند و الان هم بقیع به روی حجاج ایرانی باز است. ما معتقدیم روابط دوستانه ایران و عربستان به تامین امنیت منطقه کمک می‌کند.

رحمانی‌فضلی نیز در پاسخ به وزیر کشور عراق گفت: احترام و عزت حجاج ایرانی برای ما بسیار مهم است. ما همیشه دنبال روابط با عربستان بوده ایم. سیاست ایران همکاری موثر با کشورهای منطقه است و ما در قطع روابط هیچگاه پیشقدم نبوده‌ایم. امیدواریم کشورهای منطقه با حمایت مردم خود و دوری از دشمنان واقعی اسلام و دست در دست هم به دنبال حل مسائل مسلمانان باشند.

به نقل از خبرگزاری فارس

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960522001384

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۱۵
یس
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۶:۲۱
یس

السلام علیکم یا انصار ابی عبد الله
السلام علیکم یا انصار بنت ولی الله
السلام عیکم یا انصار دخت ساقی الععاشی
السلام علیکم یا انصار عمة حجة بن الحسن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۳۰
یس
      حجاب یک عنصر هویتی است؛ هویتی که نه‌تنها هویت اسلامی است بلکه باید بگوییم هویت دینی و مذهبی است. می‌دانید که حجاب را همه ادیان دارند ولی شما در کشورهای غربی می‌بینید که چند وقتی است بحث سکولاریسم مطرح شده به این معنا که دین در اجتماع نباشد و دین فقط در کلیسا و مسجد باشد؛ به خاطر همین اجازه نمی‌دادند رفتارهای دینی، در اجتماع باشد.

به زبان ساده سکولاریسم چه معنایی دارد؟

سکولاریسم یعنی زندگی اجتماعی‌ ما ربطی به احکام الهی و دین ما نداشته باشد.

     سکولاریسم یعنی دین در عرصه اجتماع نباشد؛ یعنی ما برنامه‌ریزی‌های اجتماعی‌مان ربطی به احکام الهی نداشته باشد. یعنی دین و معنویت صرفا یک رابطه میان انسان و خدای خودش باشد و نه در عرصه زندگی و اجتماع. در یک کلام سکولاریسم یعنی ما منش‌های زندگی‌مان ربطی به دستورات الهی نداشته باشد.

     حجاب یک نوع مقابله با جریان سکولاریسم است؛ وقتی کسی تصمیم ‌می‌گیرد با حجاب باشد یعنی تصمیم گرفته است در برابر سکولاریسم بایستد. یعنی رفتارهای اجتماعی‌اش بر مبنای رفتارهای اخلاقی و دینی و اعتقادی‌اش باشد. به همین دلیل است که حجاب به عنوان یک نماد مبارزه با تفکر سکولار در جهان، شناخته می‌شود و با آن بسیار با شدت و حدّت برخورد می کنند.

    

یعنی یک تکه پارچه روی سر یک زن اینقدر حالت تهاجمی ومبارزه دارد؟ 

حجاب، بحث مذهب و غیرمذهب نیست؛ سیاست راهبردی اساسی بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است و حجاب مخالف آن است. (رهبر انقلاب - 1390/3/1)

     منظور فقط این نیست که پارچه‌ای روی سر یک خانم است، این یک نوع تقابل است. وقتی پیامبر(صل‌الله علیه و آله‌و‌سلم) در مسجد‌الحرام خدا را عبادت می‌کردند و لا‌اله‌الا‌الله می گفتند؛ بت‌پرست‌ها آن را یک نوع تقابل با بت‌پرستی خود می‌دانستند و آن را تحمل نمی‌کردند. در جهان امروز هم همین‌طور است، نسبت به حجاب تقابل جدی نشان می‌دهند چون آن را یک نوع مبارزه فرهنگی با تفکر فرهنگی حاکم بر جهان می‌دانند.

واقعا حجاب توانسته چنین اثری بگذارد؟

     اگر این‌چنین نبود برخوردهای مقابل‌اش فرق می‌کرد. شما ببینید هیچ‌وقت نمی‌بینید کسی سر کت ‌و‌شلوار دعوا ‌کند؛ کسی سر کاپشن دعوا نمی‌کند؛ کسی سر کلاه دعوا نمی‌کند. یکی می‌خواهد بپوشد، یکی نه. ولی درباره حجاب دعوا می کنند چون جنبه هویتی دارد.

     آقا، حجاب را لباس اجتماعی زن می‌دانند. از این بابت که زن باید حتما حضور اجتماعی داشته باشد و از طرف دیگر در این حضور اجتماعی نباید نگاه لذت‌جویانه به جنس زن وجود داشته باشد؛ بلکه باید به انسانیت و استعدادهای زن توجه شود. جایگاه حجاب این است که زن با حفظ حجاب خودش، انسانیت خودش را به ظهور می‌رساند و مانع نگاه لذت‌جویانه به زن می‌شود.
     حضرت آقا  (آیتالله امام خامنه ای مد ظله) بزرگترین ظلم جدید به زنان را، نگاه لذت‌جویانه به جنس زن می‌دانند که در دورهٔ جدید و حتی در مجامع بین‌المللی اتفاق افتاده است؛ زن در این نگاه عامل لذت‌جویی جنسی است. حجاب، از این نوع نگاه جلوگیری می‌کند؛ یعنی زن در اجتماع می‌آید بدون آنکه مورد لذت‌جویی جنسی قرار بگیرد. در یکی از دیدارها که حضرت آقا به کتاب دختران آفتاب اشاره کردند، بحث‌شان این بود که ما باید حجاب را به صورت هنری به مردم ارائه کنیم. باید سالی ده فیلم در زمینهٔ حجاب تولید شود و فرمودند: داستان‌هایی مثل آنچه که شما نوشتید، نوشته شود و سپس آن داستان‌ها، فیلمنامه و فیلم شود. حضرت آقا در خصوص زنان غربی هم بحث‌شان همین است. می‌فرمایند شما حتی در غرب هم نگاه می‌کنید، زنان اندیشمند و صاحب فکر به مراتب پوشیده‌تر هستند. چرا که وقتی زن فکر و اندیشه خودش را به ظهور برساند، دیگر نیازی نمی‌بیند که با نمایش تن خودش، توجه‌ها را به سوی خودش جلب کند.

در کشورهای اسلامی، در مدت بیست ساله بعد از انقلاب، زنان، به حجاب گرایش پیدا کردند و حجاب را حفظ کردند؛ که نمونه هایش علاوه بر اینها در کشورهای غربی هم مشاهده شده است. ( رهبر انقلاب - 1379/6/30)

    ما نمی‌گوییم اگر کسی ارزش حجاب را رعایت نکرد به هیچ ارزشی دیگر نمی‌تواند برسد، نه ممکن است بتواند ارزش‌های دیگری هم برای خودش کسب کند. ممکن است پیشرفت‌های دیگری هم پیدا کند. اما کسی که ارزش حجاب را داشته باشد، سرعتش در پیشرفت‌های دیگر قطعا بیشتر است و جلوی مانع اصلی پیشرفت زن، یعنی نگاه لذت‌جویانه به او را می‌گیرد و زن می‌تواند خیلی راحت‌تر به برخی ارزش‌ها برسد.

     برخی ارزش‌ها ذاتا با حجاب به دست می‌آیند. لطافت روحی و جنبه‌های معنوی زن وقتی ظهور پیدا می‌کند که آنها دستورات الهی را به صورت کامل انجام داده باشند؛ لذا تا آن تقوا و ورع لازم را جمع نکرده باشد نمی‌تواند به تعالیِ وعده داده شده توسط خدا برسد. شرایط صعود و عشق به خدا در روح لطیف زن بسیار مهیا است و این وقتی رخ خواهد داد که زن تمام ارزش‌های الهی را مهیا کند و حجاب یکی از این ارزش‌های الهی است. وقتی حجاب رعایت شد، انسان به ارزش‌های کمالی هم سریع‌تر دست پیدا می‌کند. از طرفی هر چقدر انسان به کمالات نزدیک‌تر شود، ناخودآگاه در حفاظت از حجاب خودش بیشتر دقت می کند تا مواظب باشد که نگاه‌های هرزه بر او نیفتد.


دکتر امیرحسین بانکی پور - عضو هیئت علم دانشگاه اصفهان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۹
یس

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۱
یس
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۴
یس