شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

                             باسمه تعالی

پیامبر گرامی اسلام صلی اللّه علیه و آله در اواخر عمر شریفشان آخرین خطبه ی خویش را  در ۱۱۰بند ایراد فرموده اند که حاوی ضروری ترین و مهمترین معارف اسلامی است.

الحمد لله نحمده و نستعینه و نومن به و نتوکل علیه، و نشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له، و ان محمدا عبده و رسوله، و نعوذ بالله من شرور انفسنا ومن سیئات اعمالنا، من یهدی الله فلا مضل له و من یضلل فلا هادی له. 

1- یا أیها الناس انه کائن فی هذه الامة ثلاثون کذابا، اول من یکون منهم صاحب صنعاء و صاحب الیمامة. 

۱- ای مردم در این امت ۳۰ دروغگو است ، اولین دروغگویان ، صاحب صنعاء الاسود العنسی و صاحب یمامه مسیلمه کذاب است.( هر دو مدعی نبوت بودند.)

2- یا أیها الناس انه من لقی الله عزوجل یشهد ان لا اله الا الله مخلصا لم یخلط معها غیرها دخل الجنة.

۲- ای مردم هرکس در حالی که خالصانه به لا اله الا اللّه شهادت می دهد و به این شهادت غیر آن را مخلوط نمی کند خداوند عز و جل را ملاقات کند ، داخل بهشت شود.

 3- فقام علی بن ابی‏طالب علیه‏السلام فقال: یا رسول الله بأبی انت و أمی کیف یقولها مخلصا لا یخلط معها غیرها فسر لنا هذا حتی نعرفه.فقال: نعم، حرصا علی الدنیا و جمعها من غیر حلها و رضی بها

۳- امام علی علیه السلام برخواست و فرمود:

یا پیامبر خدا (ص) ! پدر و مادرم به فدایت چگونه فرد این شهادت را خالصانه بگوید تا غیر آن بدان مخلوط نشود؟ این را برایمان تفسیر کن تا بدانیم.

پیامبر خدا (ص) فرمودند : آری! منظورم آز و طمع به دنیا و جمع دنیا از غیر راه حلال آن و راضی بودن به این است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۲
یس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی