شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

پیامبر(ص) فرمودند: جبرئیل با هفتاد هزار ملک بعد از نماز ظهر بر من نازل شد و گفت ای محمّد، پروردگارت سلامت می رساند و دو هدیه برای تو فرستاده که قبل از تو برای هیچ پیامبری نفرستاده.
گفتم چیست آن دو هدیه؟
گفت: اوّل نماز وتر و شفع سه رکعت، دوّم نماز پنج عدد شبانه روز را به جماعت خواندن.
گفتم: برای امّت من چه ثوابی خواهد بود در جماعت؟
گفت: ای محمّد! اگر دو نفر باشند یک مأموم و دیگری امام جماعت، به هرکدام برای هر رکعت صد و پنجاه نماز داده می شود، و اگر سه نفر باشند به هرکدام بر هر رکعت ششصد نماز، و اگر چهار نفر باشند به هرکدام بر هر رکعت دو هزار و چهارصد. و اگر شش نفر باشند، به هرکدام برای هر رکعت چهار هزار و ششصد نماز دهده می شود، و اگر هفت نفر باشند به هر کدام برای هر رکعت نه هزار و ششصد نماز، و اگر هشت نفر باشند به هر کدام برای هر رکعت نوزده هزار و دویست نماز، و اگر نه نفر باشند به هر کدام برای هر نماز سی و شش هزار و چهارصد نماز، و اگر به ده نفر برسند برای هر کدام به هر رکعت هفتاد و دو هزار و هشتصد نماز ثواب داده می شود.
پس اگر ده نفر تجاوز نمود اگر تمام دریاهای زمین و آسمان مرکّب شوند و درخت ها قلم شوند و جنّ و انس با ملائکه نویسنده شوند قدرت نوشتن ثواب یک رکعت از این جماعت را نخواهند داشت.
و نیز جبرئیل گفت: ای محمّد! اگر مأموم تکبیرة الاحرام امام را درک کند بهتر است برای او از هفتاد هزار حجّ و عمره و هفتاد هزار مرتبه بهتر از دنیا و آنچه در دنیا خواهد بود، و اگر مأموم یک رکعت با امام درک کند بهتر است از صد هزار دینار که به فقرا صدقه بدهد، و اگر یک سجده با امام انجام دهد بهتر است از صد بنده که در راه خدا آزاد کند.

قال رسول الله(ص): اتانی جبرئیل مع سبعین الف ملک بعد صلاة الظهر فقال: یا محمد، ان ربک یقرئک السلام و اهدی الیک هدیتین لم یهدهما الی نبی قبلک. قلت: و ما تلک الهدیتان؟ قال: الوتر ثلاث رکعات و الصلاة الخمس فی جماعة. قلت. یا جبرئیل و ما لامتی فی الجماعة؟
قال: یا محمد اذا کانا اثنین کتب الله لکل واحد بکل رکعة مائة و خمسین صلاة، و اذا کانوا ثلاثة کتب لکل واحد بکل رکعة ست مائة صلاة، و اذا کانوا اربعة کتب الله لکل واحد بکل رکعة الفا و مائتی صلاة، و اذا کانوا خسمة کتب الله لکل واحد بکل رکعة الفین و اربعمائة و اذا کانوا ستة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة اربعة آلاف و ثمانمائة صلاة و اذا کانوا سبعة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة تسعة آلاف و ست مائة صلاة، و اذا کانوا ثمانیة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة تسعة عشر الفا و مائتی صلاة، و اذا کانوا تسعة کتب الله لکل واحد منهم بکل رکعة ستة و ثلاثین الفا و اربعمائة صلاة و اذا کانوا عشره کتب الله لکل واحد بکل رکعة سبعین الفا و الفین و ثمانمائة صلاة.
فان زادوا علی العشرة فلو صارت السماوات کلها مدادا و الاشجار اقلاما و الثقلان مع الملائکة کتابا لم یقدروا ان یکتبوا ثواب رکعة واحدة.
یا محمد تکبیرة یدرکها المومن مع الامام خیر من ستین الف حجة و عمرة و خیر من الدنیا و ما فیها سبعین الف مرة، و رکعة یصلیها المومن مع الامام خیر من مائة الف دینار یتصدق بها علی المساکین وسجدة یسجدهما المومن مع الامام فی جماعة خیر من عتق مائة رقبة(بحار الانوار ج85 ص14 ح26).

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۷
یس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی