شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

شهادت

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

ماه شعبان ماه پیامبر اکرم(ص)

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۳۳ ب.ظ

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله ) :« شعبان شهری و هو افضل الشهور بعد رمضان.»

پیامر خدا (ص) : ماه شعبان ماه من است و ماه شعبان بعد از رمضان بهترین ماه است .

حضرت امیر المومنین (علیه السلام ) نقل می فرمایند که پیامبر عظیم الشان اسلام (صلی الله علیه و آله ) فرمودند:

شعبان شهری وشهر رمضان شهر اللّه عز وجل , فمن صام یوما من شهری کنت شفیعه یوم القیامة , ومن صام یومین من شهری غفر له ما تقدم من ذنبه (وما تاخر) , ومن صام ثلاثة ایام من شهری قیل له : استانف العمل

شعبان ماه من است و رمضان ماه خداوند عزّ و جلّ است پس هر کس روزی از ماه من روزه بگیرد در روز قیامت شفیعش هستم و هر کس 2 روز از ماه مرا روزه بگیرد تمام گناهان گذشته (و آینده )ی وی بخشیده می شود و هر کس 3 روز از ماه مرا روزه بگیرد بدو گفته شود عملت را (از حالا ) شروع کن (مانند فردی هستی که الان متولد شده ای!)

در روایات مذکور است که نبی اکرم (صلی الله علیه و آله )  وقتی هلال شعبان دیده می شد ؛ می فرمودند :

«یااهل یثرب , انی رسول اللّه الیکم , الا ان شعبان شهری , فرحم اللّه من اعاننی على شهری .»

ای اهل مدینه بنده پیامبر خداوند به سوی شمایم آگاه باشید که ماه شعبان ماه من است پس خداوند کسی را که مرا در ماهم کمک کند رحم کند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲
یس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی